technology rooz

با سلام این وبلاگ درزمینه فناوری اطلاعات با همکاری ،همکاران عزیز فعالیت دارد.لطفا ،نظر یادتون نره.یاعلی

technology rooz

با سلام این وبلاگ درزمینه فناوری اطلاعات با همکاری ،همکاران عزیز فعالیت دارد.لطفا ،نظر یادتون نره.یاعلی

باسلام خدمت شما ازاینکه وبلاگ مارو انتخاب کردید صمیمانه تشکر میکنم.امیدوارم لذت کافی رو ببرید .لطفا دربخش نظر ،نظر بدید.یاعلی

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان

۲۰ مطلب توسط «ali Dehghan» ثبت شده است

سلام دوستان طراحی وبلاگ پذیرفته میشه اگه خواستید بگید درخدمتتون هستیم .فقط 20/000 ،دوستان برای تماس باما در تلگرام و واتساپ درخدمتتون هستیم .فقط حتما یک حساب جیمیل یا ایمیل قبلش داشته باشید و رمز و نام کاربری حتما یادتون نره ،ودرصورت تماس حتما ذکرکنید.شماره تماس 09217865264.یاحق

ali Dehghan
۱۶ مرداد ۹۵ ، ۱۰:۲۴ موافقین ۰ مخالفین ۰
 پس انتشار جدیدترین ویندوز شرکت مایکروسافت، بسیاری از افراد دوست دارند که سیستم عامل رایانه خود را تغییر دهند و از ویندوز 8 به عنوان سیستم عامل رایانه خود استفاده کنند. حال دریچه آموزش جامع و تصویری برای نصب ویندوز 8 برای شما محیا کرده است که می توانید بدون هیچ هزینه ای ویندوز رایانه خود را تغییر دهید.


قبل از نصب ویندوز به موارد زیر توجه کنید:
- پردازنده ( CPU ) با توان پردازشی ۱ GHz و یا سریع تر
 - رم ( Ram ) یک گیگابایتی برای استفاده از نسخه ۳۲ بیتی و یا رم دو گیگابایتی برای استفاده از نسخه ۶۴ بیتی
 - 16 گیگابایت فضای حالی بر روی دیسک ذخیره سازی ( Hard Disk ) برای نصب نسخه ۳۲ بیتی و یا ۲۰ گیگابایت فضای خالی برای نصب نسخه ۶۴ بیتی
 - کارت گرافیک ( Graphics card ) شما باید با نسخه ۹ از DirectX مایکروسافت سازگاری داشته باشد و یا نسخه های جدیدتر
 - برای استفاده از امکانات لمسی ( Touch ) ویندوز ۸ باید تبلت و یا نمایشگر شما از قابلیت multitouch پشتیبانی کند
- نمایشگر شما باید از حداقل اندازه تصویر ۱۰۲۴ در ۷۶۸ پشتیبانی کند.

پس از قرار دادن دیسک در رایانه و طی مراحل اولیه نصب، پنجره ای مانند تصویر زیر به شما نمایش داده می شود که در آن می توانید تنظیمات زبان های مورد استفاده در صفحه کلید و سیستم خود را مشخص کنید.


در صفحه بعدی از شما پرسیده می شود که قصد نصب ( Install ) ویندوز را در سیستم خود دارید و یا دوست دارید که این دیسک ویندوز ۸ نصب شده در سیستم شما را تعمیر ( Repair ) کند که ما برای نصب نسخه جدید ویندوز بر روی سیستم بر روی دکمه Install کلیک می کنیم.


حال نیاز است که سریال و یا همان Product Key مربوط به سیستم عامل ویندوز را وارد کنیم تا دکمه Next برای رفتن به مرحله بعدی نصب این سیستم عامل روشن شود.


در مرحله بعد مجموعه قوانین مربوط به استفاده از این نسخه از این سیستم عامل که توسط کمپانی مایکروسافت تنظیم شده است نمایش داده می شود که با تیک دار کردن گزینه I accept this license term آن را قبول کنیم و سپس بر روی دکمه Next کلیک کنیم همانطور که مشاهده می کنید در متن نمایش داده شده در این صفحه ذکر شده است.


حال نوبت به آن رسیده است که انتخاب کنید که دوست دارید که ویندوز فعلی نصب شده در سیستم شما به ویندوز ۸ بروزرسانی شود و یا به طور کل دوست دارید از اول این نسخه از ویندوز بر روی سیستم شما نصب شود. با انتخاب گزینه اول فایل ها و تنظیمات شما بعد از نصب این نسخه از ویندوز از بین نمی روند و در نسخه جدید نیز می توانید از آن ها استفاده کنید اما با انتخاب گزینه دوم یعنی Custom: Install Windows only advanced تعیین می کنیم که تنها می خواهیم ویندوز در یکی از پارتیشن ها و یا همان درایو سیستم ما نصب شود.


لیست پارتیشن ها و یا بهتر است بگوییم درایو موجود در هارد دیسک ما نمایش داده می شود و برای هر یک از آن ها مقدار فضای کلی و فضای خالی ( Free Space ) نیز نمایش داده می شود که با توجه به آن ها می توانید مناسب ترین درایو را برای نصب ویندوز انتخاب کنید و به مرحله بعد بروید. همچنین اگر دوست دارید قبل از رفتن به مرحله بعد یکبار درایو و یا پارتیشن مربوطه را فرمت ( Format ) کنید تا همه اطلاعات موجود در آن پاک شود و برای نصب ویندوز آماده سازی شود می توانید با انتخاب آن درایو و کلیک بر روی گزینه Drive Options این کار را انجام دهید.


حال ویندوز شروع می کند به عملیات کپی و نصب ویندوز ۸ بر روی سیستم شما و ممکن است در این بین چند بار نیز سیستم شما راه اندازی مجدد شود به صورت خودکار که این برای نصب این نسخه از سیستم عامل بر روی سیستم شما لازم است.


بعد از نصب ویندوز بر روی سیستم شما سیستم به صورت خودکار توسط برنامه نصاب راه اندازی مجدد ( Restart ) می شود و شما وارد مراحلی می شوید که در آن ها نیاز است تنظیمات حساب کاربری خود را برای استفاده از ویندوز وارد کنید. بهتر است توضیحات بیشتر را بر روی تصاویر درج شده در پایین مشاهده کنید تا با انجام این فرآیند نیز به خوبی آشنایی پیدا کنید.








ali Dehghan
۱۲ مرداد ۹۵ ، ۱۹:۳۳ موافقین ۰ مخالفین ۰

با افزایش روز افزون شبکه های اجتماعی و برنامه های پیام رسان یکی از نگرانی هایی که افراد دارند بحث امنیت و حریم خصوصی شان است که موضوعی بسیار جدی است در این مقاله نکات و روش هایی را برای جلوگیری از هک شدن اکانت تلگرام شما بازگو میکنیم .

 

تلگرام یکی از محبوب ترین برنامه های پیام رسانی است که توانست پس از مشکلات وایبر جایگاه خود را در میان مردم باز کند و به محبوبیت برسد،بر اساس جدیدترین آمار های منتشر شده 75 درصد کاربران تلگرام ایرانی هستند به گفته منابع معتبر امنیتی تلگرام جز یکی از امن ترین برنامه های پیام رسان است که شرکت سازنده آن ادعا میکند درصورتی که بتوانید برنامه مارا هک کنید مبلغ 300 هزار دلار جایزه دریافت میکنید که تاکنون هیچکس نتوانسته است به این برنامه نفوذ کند و از اطلاعات کاربران سو استفاده کند

پس از لحاظ امنیتی تمام ارتباط هایی که با این برنامه برقرار میکنید ایمن است اما در این بین هستند افرادی که ادعا میکنند تلگرامشان هک شده است البته این هک شدن نیست بلکه با استفاده از مهندسی اجتماعی و روش های مشابه رمز فعال سازی تلگرام را از شما دریافت میکنند و این خود شما هستید که باعث به وجود آمدن این مشکلات میشوید در این مقاله روشی را بازگو میکنیم که حتی باوجود داشتن کد امنیتی ارسال شده توسط تلگرام اکانت شما در وسیله ای دیگر قعال نشود به همین منظور روش زیر را دنبال کنید.

 

1-اپلیکیشن تلگرام رو باز کنید

2-به زبانه Settings که در پایین سمت راست صفحه قرار گرفته برید.

3-روی Privacy and Security کلیک کنید.

4-بر روی Two Step Verification  کلیک کنید.

 

5 در اینجا شما باید یک پسورد و یا یک پین کد برای اکانتتان وارد کنید پس از آن یک نام که در صورت فراموش کردن پسوردتان آن را دیده و پسورد را به یاد آورید پس از گذراندن این مراحل یک ایمیل برای تایید فرایند ورود دومرحله ای برای شما ارسا میشود که با رفتن به ایمیل و کلیک بر روی لینک این قابلیت در اکانت شما فعال میشود .

نکته :با این روش حتی اگر کد ارسال شده توسط تلگرام را وارد کنید باز هم به اکانت وارد نمیشود تازمانی که پسورد ثانویه را که در این مرحله فعال کرده اید را وارد کنید.

 

نکته:این روش برای فعال سازی در روی دستگاه های جدید کاربرد دارد یعنی اگر بخواهید برای اولین بار اکانت تلگرامتان را در تلفن جدیدی فعال کنید باید این پسورد دوم را بدهید تا وارد حسابتان شوید.

ali Dehghan
۱۲ مرداد ۹۵ ، ۱۹:۲۶ موافقین ۰ مخالفین ۰

طی سالیان اخیر ما شاهد آن بودیم که برندهای چینی برای گوشی‌های هوشمند تولیدی اندرویدی خود سیستم عامل اختصاصی را طراحی می‌کنند. شاید از مهم‌ترین آن‌ها بتوان به OxygenOS و HydrogenOS گوشی‌های وان پلاس، Flyme OS گوشی‌های میزو و MIUI گوشی‌های هوشمند شیائومی اشاره کرد. حال به نظر می‌رسد کمپانی هواوی که خود نیز با طراحی سیستم عامل سفارشی مبتنی بر اندروید EMUI است، قصد دارد پا را فراتر از شرایط کنونی گذاشته و این سیستم عامل موبایلی را بیش از پیش گسترش دهد. یکی از دلایلی که این ادعا را ثابت می‌کند، همکاری بوده که بین گوگل و هواوی شکل گرفته است.

بر اساس این گزارش ظاهراً هواوی به جهت شباهت زیادی که بین رابط کاربری EMUI و سیستم عامل آی او اس اپل وجود دارد مورد انتقاد بسیاری از تحلیلگران قرار گرفته است. حال آن‌ها قصد دارند تا با بهبود تمامی جوانب این سیستم عامل، نسخه‌ی قدرتمندتری را برای دستگاه‌های خود عرضه کنند که کاملاً جداگانه از هر سیستم عامل دیگری مبتنی بر خود باشد. جالب اینجاست که در این بین هواوی یکی از طراحان سابق کمپانی اپل را نیز به استخدام خود درآورده است. ما قبلاً هم شاهد آن بودیم که سامسونگ سیستم عامل اختصاصی خود را به تام تایزن در دستگاه‌های خود مورد استفاده قرار داد.

Androidpit-Huawei-P9-Hands-on-LONDON-emui-w782

از آنجایی که ترس توقف حمایت گوگل از دستگاه‌های شخص ثالث در آینده‌ای دور همچنان در بین تولیدکنندگان وجود دارد، هواوی قصد دارد تا با ساخت سیستم عامل موبایلی شخصی خود، هرگونه ابهامی را عملاً از بین ببرد. بر اساس این گزارش، گروهی از توسعه دهندگان هواوی در اسکاندیناوی مشغول کار بر روی این سیستم عامل موبایلی هستند. در حال حاضر هیچ اطلاعات مشخصی از این سیستم عامل به بیرون درز پیدا نکرده است تا همچنان هواوی ما را کنجکاو نگاه دارد.

باید صبر کرد و دید که آیا سیستم عامل هواوی می‌تواند توان رقابت با سیستم عامل‌های موبایلی قدرتمندی همچون اندروید و آی او اس را داشته باشد؛ و یا آنکه همانند ویندوز موبایل با کمی و کاستی‌های زیادی روبه‌رو خواهد بود!

ali Dehghan
۱۲ مرداد ۹۵ ، ۱۹:۱۷ موافقین ۰ مخالفین ۰

ال‌جی LG 5 پرچم‌دار جدید این کمپانی کره‌ای است که ما برای نخستین بار در کنفرانس جهانی موبایل از نزدیک شاه آن بودیم. اما در خبر‌هایی که اخیراً به دست ما رسیده است، ظاهراً این محصول نتوانسته فروش دلخواه ال‌جی را رقم بزند و رو به افول است. با فروش ضعیف این محصول، کمپانی سازنده به دنبال گزارش تولید 15 میلیون قطعه تلفن هوشمند در سه ماهه دوم سال جاری است. این میزان نسبت به برنامه ریزی‌های قبلی ال‌جی بابت  فروش 16.5 میلیون قطعه تلفن هوشمند نیز کمتر بوده است.

این کمپانی در گذشته پیش بینی کرده بود که طی سه ماهه دوم سال 2016 میلادی چیزی حدود 3 الی 3.5 میلیون قطعه ال‌جی جی 5 به فروش خواهد رساند؛ اما در واقعیت به گزارش رسانه کره‌ای Aju Business Daily این کمپانی 2.5 میلیون قطعه از پرچم‌دار خود را به فروش رسانده‌ است. این میزان فروش نشان می‌دهد که احتمالاً ال‌جی با ضرر مالی حدود 110 الی 112 میلیون دلار در بخش تلفن‌های هوشمند خود در دومین سه ماهه سال جاری مواجه خواهد شد. با این حال غول کره‌ای دنیای فناوری نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته که با ضرر مالی 174.5 میلیون دلار مواجه شده بود، عملکرد بهتری را از خود به نمایش گذاشته است و در این میزان شاهد کاهش هستیم.

lg-g5-reuters

این سازنده کره‌ای انتظار داشت که سال جاری چیزی حدود 12 میلیون قطعه گوشی هوشمند ال‌جی جی 5 (LG G5) را به فروش برساند. در عوض این کمپانی نهایتاً می‌تواند تنها 5.5 میلیون قطعه از پرچم‌دار خود را به فروش برساند که اگر این اتفاق رخ دهد، حتی نیمی از تعداد مدنظر خود نیز نخواهد بود و ضرر هنگفتی را روانه این شرکت می‌کند. این تلفن هوشمند رقابت سختی را با دو پرچم‌دار جدید سامسونگ به نام‌های گلکسی اس 7 و اس 7 اج دارد که از زمان فروش آن‌ها در ماه مارس، چیزی حدود 26 میلیون قطعه فروخته شده‌اند. شاید در این بین فروش کم کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی بتواند تسلی بخش ال‌جی باشد و آن‌ها را حداقل از این کمپانی جلو بی‌اندازد. در گزارشی تازه عنوان شده است که کمپانی اچ‌‌تی‌سی تنها 1 میلیون قطعه از پرچم‌دار خود، HTC 10 را در سال جاری به فروش خواهد رساند که آمار فوق‌العاده ضعیفی خواهد بود.

در حال حاضر کمپانی ال‌جی پس از سامسونگ، اپل، هواوی، شیائومی، اوپو و لنوو عنوان هفتمین تولیدکننده بزرگ تلفن‌های هوشمند جهان را بر عده دارد.

ali Dehghan
۱۲ مرداد ۹۵ ، ۱۹:۱۳ موافقین ۰ مخالفین ۰

چندین سال است که در کشور ما (البته با تاخیر نسبت به سایر کشورها) فروشگاه‌های آنلاین جهت عرضه محصولات به صورت اینترنتی راه اندازی شده اند. امروزه با توجه به ترافیک و آلودگی هوا در کلان شهر‌ها، خرید‌های اینترنتی هرچند با وجود تاخیر در تحویل کالاها، گزینه‌ی ایده آلی به شمار می‌روند و به مرور زمان بر تعداد این گونه فروشگاه‌ها نیز افزوده می‌شود.

بنابر این بسیار مهم است تمامی کاربرانی که قصد این گونه خریدها  را دارند، با تمامی نکات امنیتی آن آشنا شوند تا به دام افراد سودجو نیافتند. لازم به ذکر است که تمامی موارد ذکر شده، به وسیله کارشناسان توصیه شده است. با ما همراه باشید.

 

 از طریق یک کامپیوتر امن خرید کنید

یک کامپیوتر که به وسیله مجموعه کاملی از نرم افزار‌های امنیتی محافظت نشده باشد، ممکن است از طریق نرم افزار‌های مخرب شما را به دردسر بی اندازد. بدین صورت که این بدافزار‌ها قادر خواهند بود تا تمامی اطلاعات کار‌ت‌های بانکی شما را در خود ذخیره کرده و در اختیار فرد سودجو قرار دهند.

 

 از کافی‌نت ها خرید اینترنتی نکنید

این قضیه از اهمیت بالایی برخوردار است که شما به هیچ عنوان نباید از کافی‌نت ها اقدام به خرید‌های اینترنتی کنید. این امر میتواند از طرق مختلف، هزینه‌های سنگینی را بر روی دست شما بگذارد. از به دست آوردن اطلاعات بانکی شما گرفته تا مواردی بیشتر. بنابر این تنها از سیستم‌های شخصی خود هردو فرآیند خرید و پرداخت را انجام دهید.

 

 از درگاه بانک خود مطمئن باشید

در هنگام پرداخت اینترنتی شما به یک درگاه بانکی متصل خواهید شد. در این موارد بسیاری از افراد سودجو صفحات شبیه به درگاه‌های بانکی طراحی می‌کنند که شما با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود، آنها را دو دستی به آن فرد تقدیم می کنید. باید اولاً از آدرس واقعی درگاه بانکی خود مطمئن شوید. نکته بعدی نیز وجود عبارت HTTPS در ابتدای درگاه بانکی است که می‌تواند این فرایند را در محیطی امن به وجود آورد.

 

 موجودی حساب بانکی خود را پس از خرید، بررسی کنید

در هنگام خرید مطمئن شوید که مبلغ مورد نظر را درست وارد کرده اید( هرچند که در اکثر فروشگاه‌های اینترنتی این مورد به صورت اتوماتیک لحاظ می‌شود) و پس از انجام فرآیند خرید نیز، حساب بانکی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید مبالغ بیشتری از آن کسر نشده باشد.

 اطلاعات کارت بانکی تان را در مرورگر ذخیره نکنید

همانطور که می‌دانید اکثر مرورگر‌ها این قابلیت را به کاربران می‌دهند که اطلاعات شخصیشان را جهت ورود بی دردسر در موارد بعدی ذخیره نمایند. اما کارشناسان توصیه می‌کنند که به هیچ عنوان اطلاعات کارت بانکیتان اعم از رمز دوم، Cvv2 و تاریخ انقضا را در مرورگرتان ذخیره نکنید.

 

 در هر فروشگاه اینترنتی از یک رمزعبور مجزا استفاده کنید

فروشگاه‌های اینترنتی با ارائه حساب‌های کاربری مختص هر فرد، امکانات ویژه ای را در اختیار خریداران قرار می‌دهند. به عقیده کارشناسان برای حفظ امنیت بیشتر بهتر است که در هر فروشگاه اینترنتی که اقدام به بازگشایی یک حساب کاربری می‌نمایید، از یک رمزعبور مختص به همان استفاده کنید. استفاده از یک رمزعبور واحد برای تمامی حساب‌های کاربریتان، در صورت دستیابی فرد سودجو به آن، می‌تواند شما را به دردسر بزرگی بی اندازد.

 

 از صفحه کلید‌های مجازی برای وارد کردن اطلاعات خود استفاده کنید

استفاده از صفحه کلید‌های فیزیکی و یا صفحه کلید مجازی خود تلفن همراه، می‌تواند افرادی که در اطراف شما هستند را از آن رمز باخبر سازد. چند مدتی است که درگاه‌های پرداخت بانکی صفحه کلید‌های مجازی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که با توجه به نامنظم بودن حروف بر روی آن، فرآیند خرید را امن تر از گذشته برای شما قادر خواهد ساخت.

لطفاً این مطلب را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید تا آنها نیز از موارد مورد نیاز جهت یک خرید اینترنتی ایمن مطلع شوند.

ali Dehghan
۱۲ مرداد ۹۵ ، ۱۹:۰۸ موافقین ۰ مخالفین ۰

دو، سه سالی می‌شود که شاهد ورود تلویزیون‌ هوشمند به بازار بوده ایم. این تلویزیون های هوشمند جهت استفاده از امکانات، به اینترنت نیازمند هستند به همین دلیل است که آنها را internet-ready می‌نامند. همانطور که می‌دانید قیمت تلویزیون‌های هوشمند به مراتب بالاتر از تلویزیون‌های معمولی است. اما آیا این اختلاف قیمت که بعضاً کم هم نیست جهت خرید یک تلویزیون هوشمند به صرفه است؟ جواب ما به این سوال “خیر” است.

البته منظور ما این نیست که تلویزیون‌های هوشمند کاملاً بی فایده هستند، اما تنها تعداد خاصی از آنها هستند که دارای امکانات ویژه ای می‌باشند آن هم با قیمت‌هایی بالا! با این حال این قضیه غیرقابل انکار است که خیلی زود تلویزیون‌های هوشمند منسوخ شدند. اما در زیر به 5 دلیل اصلی جهت نخریدن تلویزیون‌ هوشمند خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

1 – ریسک امنیتی بالا

ریسک امنیتی تلویزیون هوشمند
ریسک امنیتی تلویزیون هوشمند

همواره یکی از مهم ترین مباحث در استفاده از تلویزیون‌های اینترنتی، بحث امنیت این دستگاه‌ها است. هر دستگاهی که از اینترنت استفاده می‌کند می‌بایست توسط نرم افزار‌های امنیتی مختلف پشتیبانی شود. اما تا کنون کمپانی‌های سازنده تلویزیون‌های هوشمند هیچ مطلبی را در این باره عنوان نکرده اند. در صورت هک شدن تلویزیون هوشمند شما، هکر می‌تواند به اطلاعات ضبط شده شما دسترسی پیدا کرده و یا سیستم تلویزیون شما را از بین ببرد. علاوه بر آن اگر تلویزیون شما شامل یک دوربین کوچک نیز باشد، خطر هک کردن آن دوربین و تماشای آن در شرایط آنلاین از سوی هکر وجود دارد.

 

2 – ایده خوب اما محصول نهایی نامناسب

تلویزیون هوشمند
نت فلیکس

هرچند که ممکن است ایده‌های بزرگی در پشت قضیه تلویزیون‌های هوشمند وجود داشته باشد، ولی در عمل ما شاهد این قضیه نبوده ایم تا آنکه رفته رفته موجب منسوخ شدن این دست از دستگاه‌ها باشیم. شاید بزرگترین استفاده تلویزیون‌های هوشمند استفاده از شبکه‌های اشتراکی مانند نت فلیکس و یا هولو باشد که این سرویس‌ها نیز در کشور غیرمجاز و غیرقابل دسترس می‌باشند.

3 – تلویزیون‌ هوشمند اما رابط کاربری غیرهوشمند

تلویزیون هوشمند با رابط کاربری ضعیف
تلویزیون هوشمند با رابط کاربری ضعیف

قابلیت‌های هوشمند نیازمند یک رابط کاربری هوشمند نیز هستند. همانند تلفت‌های هوشمند و یا کامپیوتر‌ها که هردو از روش‌های مهمی مانند تایپ و اشاره پشتیبانی می‌کنند. تلویزیون‌های هوشمند اکثراً فاقد این دو گزینه بوده و یا در صورت پشتیبانی نیز این امر فوق العاده ضعیف می‌باشد.

 

4 – اپلیکیشن‌های تلویزیونی عملاً ساده و غیرقابل اعتماد هستند

اپلیکیشن های غیر قابل استفاده تلویزیون هوشمند
اپلیکیشن های غیر قابل استفاده تلویزیون هوشمند

هنگامی که برای نخستین بار تلویزیون‌های هوشمند عرضه شد، یکی از بزرگترین قابلیت‌هایی که ارائه داد امکان دانلود اپلیکیشن بود. از این اپلیکیشن‌ها می‌تواند به Ted Talks، Spotify، Netflix و غیره اشاره کرد که بهترین عملکرد را بر روی تلفن‌های هوشمند داشته و عملاً با قدرت بسیار پایین و البته بی توجهی سازندگان به خواسته‌های کاربران، برای این تلویزیون‌ها عرضه شده اند.

 

5 – ویژگی‌های اضافه آنقدر‌ هم مهم نیستند

ویژگی های اضافه تلویزیون هوشمند
ویژگی های اضافه تلویزیون هوشمند

در قبال هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید تلویزیون‌های هوشمند امکانات برتری را به شما ارائه نمیکنند. یکی از انها کنترل از راه دور است که تقریباً تمامی رسانه‌ها و دستگاه‌ها دارای آن می‌باشند. پخش رسانه‌های هوشمند به صورت بیسیم نیز دیگر قابلیت این دستگاه‌ها است. هرچند که درحال حاضر تلویزیون‌های معمولی وای-فای نیز قادر به ارتباط با کامپیوتر شما و سپس پخش فایل‌های شما هستند. از نظر بازی و وب هم بعید به نظر می‌رسد با توجه به بازی‌های ضعیف ارائه شده برای این دستگاه‌ها کسی از تلویزیون استفاده کند. تصاویر سه بعدی نیز با یک عینک برای شما ممکن خواهند بود. عینکی که با استفاده از یک صفحه نمایش کوچک مخصوص کامپیوتر نیز قادر خواهد بود شما را با توجه به تکنولوژی مانیتورتان، به دنیای تصاویر سه بعدی متصل نماید.

ali Dehghan
۱۲ مرداد ۹۵ ، ۱۹:۰۴ موافقین ۰ مخالفین ۰

می‌خواهید یک دوربین مناسب و با امکانات خوب برای عکاسیبخرید و از طرفی هم قصد ندارید حساب بانکی خودتان را خالی کنید؟ خوشبختانه دوربین‌های مختلفی در بازه قیمت نسبتا ارزان و در رده‌های مختلف DSLR سطح مبتدی، سوپرزوم، کامپکت پیشرفته و حتی بدون آینه پیدا می‌شود که امکانات بسیار مناسبی را نیز ارائه می‌دهند. اگر قصد خرید یک دوربین عالی با کمترین قیمت را دارید، بهتر است با ما دیجی‌رو همراه شوید.

برخی از مدل‌های معرفی شده شاید از آخرین نسل خود نباشند، اما مطمئنا یک خروجی بسیار خوب برای شما به ارمغان خواهند آورد. ما مجموعه‌ای از بهترین دروبین‌های ارزان قیمت اما با امکانات مناسب  وکیفیت بالا در اینجا گرد آورده‌ایم که کیفیت و تجربه عکاسی با آنها فاصله بسیار زیادی با عکاسی موبایل دارد. با یک دوربین مناسب، شما قدرت خلاقیت بیشتری نسبت به موبایل خواهید داشت.
Sony_RX100a-650-80

1. Sony RX100

سونی چندسالی است که این کامپکت حرفه‌ای را به بازار معرفی کرده اما با وجود نسبتا قدیمی بودن آن همچنان نیز در میان دوربین‌های جدید رقیب می‌طلبد. به هر حال انتظاری جز این نیز از شرکت سونی نمی‌رود.

سنسور: 1 اینچ، 20.2MP | لنز: 28-100mm F / 1.8-4.9 | مانیتور: 3 اینچ، با کیفیت 1،229K نقطه | منظره یاب: ندارد | عکسبرداری پیوسته: 2.5fps | فیلم: با کیفیت 1080p | سطح کاربر: حرفه‌ای

سنسور بزرگ و قدرتمند اما بدون حضور صفحه نمایش لمسی که نشانی از نسبتا قدیمی بودن آن است مهمترین ویژگی‌های Sony RX100 است. جدیدترین مدل این سری یعنی RX100 IV یکی از بهترین دوربین‌های موجود  و از دوربین‌های مورد علاقه من است اما متاسفانه قمیتی سرسام آور دارد و در در لیست ما جایی ندارد. خبر خوب اینکه  RX100 هنوز هم برای خرید در دسترس است و با اینکه شاید برخی از امکانات آخرین نسل خود را نداشته باشد اما هنوز هم جمع وجور، زیبا و پرقدرت است. سنسور 1 اینچی آن سطح بسیار عالی از جزییات و دینامیک رنج بالا ارائه می‌دهد و در کنار یک لنز جمع و جور و سریع با قابلیت زوم، یک همسفر خوب برای ثبت لحظات زیبا خواهد بود. متاسفانه این دوربین منظره یاب ندارد و باید به صفحه نمایش برای کادر بندی اکتفا کنید، اما خبر خوب اینکه این صفحه‌نمایش کیفیت بسیار خوبی را ارئه می‌کند و به خوبی از پس وظیفه خود برمی‌آید.

قیمت: €352.99

Canon-EOS-1200D-650-802. کانن EOS 1200D

یک گزینه عالی برای کسانی که می‌خواهند عکاسی حرفه‌ای با DSLR را شروع کنند اما بودجه کمی دارند.

سنسور: APS-C CMOSاز نوع  18MP | لنز کانن EF-S  mount  | مانیتور: 3 اینچ، 460K نقطه | منظره یاب: بله، نوع: نوری | عکسبرداری پیوسته: 3fps | فیلم: با کیفیت 1080p | سطح کاربر: مبتدی

در حالی که امشال 1300D جایگزین مدل 1200D شده است اما تفاوت چندانی بین این دو برادر وجود ندارد، بنابراین برای کسانی که نیاز به یک صفحه‌نمایش “کمی” بهتر و اتصالات بی‌سیم Wi-Fi و NFC ندارند قطعا 1200D انتخابی بهتر خواهد بود. 1200D یک دوربین بسیار عالی برای ورود شما به دنیای عکاسی DSLR هاست. سنسور 18 مگاپیکسلی آن کیفیتی مناسب و در خور توجه داشته و عملکرد فوکوس خودکار (AF) آن بسیار بهتر از سایر رقیبان هم رده خود است. همانطور که گفتیم 1200D با ارائه تنظیمات خودکار و دستی مناسب می‌تواند زمینه ساز ورود حرفه‌ای شما به دنیای عکاسی دیجیتال و DSLRها باشد.

قیمت: $335.00

J5_BK_10_30_PD_frt34l-650-803. دوربین Nikon 1 J5

دوربین بدون آینه‌ای که با داشتن یک سیسیتم فوکوس بسیار سریع، در حق آن اجحاف شد.

سنسور: 1 اینچ، 20.8MP | لنز: Nikon 1 mount  | مانیتور: کج 3 اینچ، 1،037K نقطه | منظره یاب: بدون | عکسبرداری پیوسته: 60FPS | فیلم: 4K | سطح کاربر: مبتدی

فوکوس خودکار بسیار سریع، قابلیت فیلم برداری با رزولوشن 4K و با سرعت 15fps، سرعت عکس‌برداری پیاپی فوق العاده 60 فریم در ثانیه به همراه یک سنسور 1 اینچی، همگی در یک بدنه کوچک و جذاب.

به عنوان یک دوربین بدون آینه خانواده نیکون 1 با داشتن سنسور 1 اینچی کمی ضعیف‌تر از سایر رقبا هستند اما اگر به دنبال یک دوربین خوب با قابلیت تعویض لنز هستید که قیمت مناسبی هم داشته و در عین حال کوچک و جمع‌وجور باشد J5 با فوکوس سریع یک گزینه مناسب است. طراحی J5 بسیار ساده و مینیمال است و در مقایسه با سایر دوربین‌های بدون آینه بسیار کوچک‌تر است. سیستم فوکوس هیبریدی فوق‌العاده آن به خوبی بر روی سوژه‌های در حال حرکت قفل فوکوس می‌کند که در کنار قابلیت‌های فیلم‌برداری مناسب خود می‌تواند بسیاری را به خود جذب کند.

قیمت: $496.95

Panasonic-TZ70-650-80 4. پاناسونیک TZ70

یک دوربین کامپکت همه جانبه بزرگ با محدوده زوم گسترده

سنسور: 1 / 2.3 اینچی، 12.1MP | لنز: 24-720mm F / 3.3-6.4 | مانیتور: 3 اینچ، 1،040K نقطه | منظره یاب: EVF | عکسبرداری پیوسته: 10fps | فیلم: با کیفیت 1080p | سطح کاربر: مبتدی / متوسط

لنز با قابلیت زوم 30 برابر، Wi-Fi، NFC و عدم حضور صفحه‌نمایش لمسی از مشخصات این دوربین است.

سری TZ پاناسونیک کامپکت مدتی طولانی است که بر بازار سوپرزوم‌های کامپکت حکم‌رانی می‌کنند. سنسور TZ70 همانند خواهر و برادرهای بزرگ‌تر خودش است اما این بار می‌تواند به عکاس قدرت زوم 30 برابری را بدهد تا هیچ سوژه‌ای را در دور دست از دست ندهد. این دوربین با اینکه در رده کامپکت قرار داشته و ظاهری جمع و جور دارد دارای یک منظره یاب چشمی الکترونیکی است که در شرایط نوری شدید (مانند تابش آفتاب به صفحه نمایش که دیدن محتوای آن را سخت می‌‍کند) کار عکاس را بسیار ساده‌تر خواهد کرد. ویژگی جالب دیگر این دوربین قرار دادن آن در اتوموبیل برای مراقبت است که می‌تواند با تشخیص حرکت اقدام به عکس‌برداری یا فیلم برداری کند. از طرفی دیگر این دوربین از فرمت خام عکاسی یعنی RAW (چرا باید از RAW استفاده کنیم؟ این مقاله را بخوانید) نیز پشتیبانی می‌کند. این دوربین کامپکت اجازه تنظیم دستی سرعت شاتر و اف استاپ را نیز به شما می‌دهد.

قیمت: $366.60

sony-wx220-hero-650-805. سونی WX220

یک دوربین جیبی با قابلیت زوم 10 برابری

اگر شما به دنبال دوربینی جمع‌وجور هستید تا عکسی بهتر از دوربین گوشی شما بگیرد بهتر است به سونی WX220 کمی فکر کنید تا به آن علاقه من شوید. این دوربین قابلیت‌های مناسبی دارد و می‌تواند تصاویری با روشنایی و کیفیت مناسب برای چاپ‌های معمولی ارائه کند. همچنین با داشت Wi-Fi می‌توانید تصاویر گرفته شده را به گوشی خود منتقل کنید و آنها را با دیگران در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. صفحه نمایش 2.7 این دوربین کمی کوچک به نظر می‌رسد اما مسلما به راحتی آن در جیب می‌ارزد. WX220 شاید خیلی از ویژگی‌ها را نداشته باشد، اما هر آنچه را که می‌تواند با تمام کیفیت ممکن انجام می‌دهد.

قیمت: €187.12

panasonic_fz72_press_004-650-806. پاناسونیک FZ72

یک هیولا با قدرت زوم 60 برابری!

اندازه سنسور: 1 / 2.3 اینچی، 16.1MP | لنز: 20-1200mm، F / 2.8-5.9 | نوع صفحه نمایش: 3 اینچ، 460K نقطه | منظره یاب: بله | سرعت عکاسی پیوسته: 9fps | حداکثر وضوح تصویری: با کیفیت 1080p | سطح کاربر: مبتدی / علاقه مندان

60X محدوده زوم، عکاسی با فرمت RAW، بدون Wi-Fi و چشمی الکترونیکی با رزولیشن نسبتا پایین خلاصه‌ای از مشخصات این دوربین است. با وجود قدرت زوم فوق‌العاده این دوربین یکی از ارزانترین دوربین‌های شبه SLR بازار است. FZ72 دارای یک لنز با فاصله کانونی 20 تا 1200 میلیمتری با قدرت زوم سرسام آور 60 برابری است که  اگر بخواهید چنین قدرتی را در یک DSLR تجربه کنید احتمالا مجبور خواهید شد برای خرید چنین لنزی وام‌های سنگین بگیرید! در این دوربین می‌توانید کنترل کاملی بر روی عوامل مختلف داشته باشید، همچنین ار فرمت RAW نیز در این دوربین پشتیبانی می‌شود که ممکن است برای خیلی از عکاسان حائز اهمیت باشد. اما این دوربین با همه نکات مثبتش، چند نکته منفی هم دارد: اولین مشکل کمی قابل چشم پوشی است و آن نداشتن Wi-Fi است اما مورد دوم کیفیت نسبتا پایین چشمی الکترونیکی این دوربین است که ممکن است کمی سبب دلخوری شما شود.

قیمت: $229.00

ali Dehghan
۱۲ مرداد ۹۵ ، ۱۸:۵۱ موافقین ۰ مخالفین ۰

انتشار لیستی از بدترین کلمات عبور استفاده شده چند سالی است که به یک سنت تبدیل شده است. این اطلاعات که از طریق داده‌های SplashData به دست آمده اند، هر سال نسبه به گذشته دقیقتر می‌شوند و رمز‌های عبور استفاده شده توسط کاربران نیز…!

این لیست از نزدیک دو میلیون کاربر اینترنتی در سال 2015 به بیرون درز پیدا کرده است که از رایج ترین و متاسفانه ساده ترین رمز‌های عبور می‌باشد. درست همانند سال گذشته، عنوان بدترین رمز عبور سال را با اختلاف فرآوان نسبت به رقبا عبارت “123456” به خود اختصاص داده است که به نظر می‌رسد این کلمه عبور ساده لوحانه، هنوز هم محبوبیت بالایی را در بین کاربران دارد.

پس از این کلمه عبور رتبه دوم را عبارت “password” در اختیار گرفته است، کلمه عبور “12345678” رده سوم و همچنین عبارت “QWERTY” نیز جایگاه چهارم را ازآن خود کرده است.
البته در این لیست، دوستان جدیدی مانند “ورزش” و “فرهنگ” نیز اضافه گردیده اند. در سال گذشته نیز ما شاهد کلمات جدیدی مانند “فوتبال” و “بسکتبال” بودیم که می‌توان افراد استفاده کننده از این کلمات را به عنوان نخبگان انتخاب رمزعبور معرفی کرد!

بنابر این اگر شما هم از این کلمات عبور و یا از این دست کلمات در رمزعبور حساب‌های کاربری خود استفاده می‌کنید، لازم است بدانید که درز این کلمات و در نهایت هک حساب کاربری شما امری ساده خواهد بود. بنابر این بهتر است از در رمزعبور خود، کلماتی را جای دهید که حدس آن برای خود شما نیز مشکل بوده و مجبور به حفظ آن باشید.

ali Dehghan
۱۲ مرداد ۹۵ ، ۱۸:۴۷ موافقین ۰ مخالفین ۰

یک مرورگر امن چیزی فراتر از یک وظیفه معمولی است و نباید آن را به باد فراموشی سپرد. شما باید برای حساب‌های کاربری غ

ali Dehghan
۱۲ مرداد ۹۵ ، ۱۸:۴۵ موافقین ۰ مخالفین ۰