technology rooz

با سلام این وبلاگ درزمینه فناوری اطلاعات با همکاری ،همکاران عزیز فعالیت دارد.لطفا ،نظر یادتون نره.یاعلی

technology rooz

با سلام این وبلاگ درزمینه فناوری اطلاعات با همکاری ،همکاران عزیز فعالیت دارد.لطفا ،نظر یادتون نره.یاعلی

باسلام خدمت شما ازاینکه وبلاگ مارو انتخاب کردید صمیمانه تشکر میکنم.امیدوارم لذت کافی رو ببرید .لطفا دربخش نظر ،نظر بدید.یاعلی

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان

چندین سال است که در کشور ما (البته با تاخیر نسبت به سایر کشورها) فروشگاه‌های آنلاین جهت عرضه محصولات به صورت اینترنتی راه اندازی شده اند. امروزه با توجه به ترافیک و آلودگی هوا در کلان شهر‌ها، خرید‌های اینترنتی هرچند با وجود تاخیر در تحویل کالاها، گزینه‌ی ایده آلی به شمار می‌روند و به مرور زمان بر تعداد این گونه فروشگاه‌ها نیز افزوده می‌شود.

بنابر این بسیار مهم است تمامی کاربرانی که قصد این گونه خریدها  را دارند، با تمامی نکات امنیتی آن آشنا شوند تا به دام افراد سودجو نیافتند. لازم به ذکر است که تمامی موارد ذکر شده، به وسیله کارشناسان توصیه شده است. با ما همراه باشید.

 

 از طریق یک کامپیوتر امن خرید کنید

یک کامپیوتر که به وسیله مجموعه کاملی از نرم افزار‌های امنیتی محافظت نشده باشد، ممکن است از طریق نرم افزار‌های مخرب شما را به دردسر بی اندازد. بدین صورت که این بدافزار‌ها قادر خواهند بود تا تمامی اطلاعات کار‌ت‌های بانکی شما را در خود ذخیره کرده و در اختیار فرد سودجو قرار دهند.

 

 از کافی‌نت ها خرید اینترنتی نکنید

این قضیه از اهمیت بالایی برخوردار است که شما به هیچ عنوان نباید از کافی‌نت ها اقدام به خرید‌های اینترنتی کنید. این امر میتواند از طرق مختلف، هزینه‌های سنگینی را بر روی دست شما بگذارد. از به دست آوردن اطلاعات بانکی شما گرفته تا مواردی بیشتر. بنابر این تنها از سیستم‌های شخصی خود هردو فرآیند خرید و پرداخت را انجام دهید.

 

 از درگاه بانک خود مطمئن باشید

در هنگام پرداخت اینترنتی شما به یک درگاه بانکی متصل خواهید شد. در این موارد بسیاری از افراد سودجو صفحات شبیه به درگاه‌های بانکی طراحی می‌کنند که شما با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود، آنها را دو دستی به آن فرد تقدیم می کنید. باید اولاً از آدرس واقعی درگاه بانکی خود مطمئن شوید. نکته بعدی نیز وجود عبارت HTTPS در ابتدای درگاه بانکی است که می‌تواند این فرایند را در محیطی امن به وجود آورد.

 

 موجودی حساب بانکی خود را پس از خرید، بررسی کنید

در هنگام خرید مطمئن شوید که مبلغ مورد نظر را درست وارد کرده اید( هرچند که در اکثر فروشگاه‌های اینترنتی این مورد به صورت اتوماتیک لحاظ می‌شود) و پس از انجام فرآیند خرید نیز، حساب بانکی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید مبالغ بیشتری از آن کسر نشده باشد.

 اطلاعات کارت بانکی تان را در مرورگر ذخیره نکنید

همانطور که می‌دانید اکثر مرورگر‌ها این قابلیت را به کاربران می‌دهند که اطلاعات شخصیشان را جهت ورود بی دردسر در موارد بعدی ذخیره نمایند. اما کارشناسان توصیه می‌کنند که به هیچ عنوان اطلاعات کارت بانکیتان اعم از رمز دوم، Cvv2 و تاریخ انقضا را در مرورگرتان ذخیره نکنید.

 

 در هر فروشگاه اینترنتی از یک رمزعبور مجزا استفاده کنید

فروشگاه‌های اینترنتی با ارائه حساب‌های کاربری مختص هر فرد، امکانات ویژه ای را در اختیار خریداران قرار می‌دهند. به عقیده کارشناسان برای حفظ امنیت بیشتر بهتر است که در هر فروشگاه اینترنتی که اقدام به بازگشایی یک حساب کاربری می‌نمایید، از یک رمزعبور مختص به همان استفاده کنید. استفاده از یک رمزعبور واحد برای تمامی حساب‌های کاربریتان، در صورت دستیابی فرد سودجو به آن، می‌تواند شما را به دردسر بزرگی بی اندازد.

 

 از صفحه کلید‌های مجازی برای وارد کردن اطلاعات خود استفاده کنید

استفاده از صفحه کلید‌های فیزیکی و یا صفحه کلید مجازی خود تلفن همراه، می‌تواند افرادی که در اطراف شما هستند را از آن رمز باخبر سازد. چند مدتی است که درگاه‌های پرداخت بانکی صفحه کلید‌های مجازی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که با توجه به نامنظم بودن حروف بر روی آن، فرآیند خرید را امن تر از گذشته برای شما قادر خواهد ساخت.

لطفاً این مطلب را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید تا آنها نیز از موارد مورد نیاز جهت یک خرید اینترنتی ایمن مطلع شوند.

۹۵/۰۵/۱۲ موافقین ۰ مخالفین ۰
ali Dehghan